Jak pisać artykuły na bloga firmowego przy użyciu sztucznej inteligencji? – ChatGPT

Artykuły na blogu firmowym są ważnym elementem strategii content marketingu, która polega na tworzeniu i dystrybuowaniu wartościowych treści w celu budowania marki, zwiększenia ruchu na stronie internetowej i pozyskania nowych klientów. Choć pisanie artykułów wymaga dużo pracy i kreatywności, sztuczna inteligencja może Ci w tym pomóc.

Narzędzia takie jak ChatGPT umożliwiają generowanie tekstów na podstawie podanych przez użytkownika słów kluczowych i wzorców. Dzięki temu możemy szybko i efektywnie stworzyć unikalne treści, które będą odpowiadać potrzebom naszych odbiorców.

W dalszej części artykułu przyjrzymy się bliżej temu, jak korzystać z ChatGPT do tworzenia artykułów na blogu firmowym i jakie korzyści może nam to przynieść. Zapraszam do lektury!

Dlaczego content marketing jest ważny i popełniasz błąd nie prowadząc bloga firmowego

Działanie wyszukiwarki Google można podsumować bardzo prosto – jest to narzędzie, które w danym momencie jest w stanie zaspokoić głód wiedzy odbiorcy lub rozwiązać jego problem. Autorami tych treści dla Google są wszystkie osoby, które je tworzą, czyli między innymi przedsiębiorcy. Tworząc artykuł na blogu, jesteś w stanie dać wartość swoim potencjalnym odbiorcom i klientom, a przy tym zaspokoić ich głód.

Jak to przekłada się na korzyść dla firmy? Już Ci tłumaczę.

  • Jak już wspominałem – zaspokajasz głód wiedzy i rozwiązujesz problemy swoim potencjalnych i obecnych odbiorców oraz klientów.
  • Budujesz autorytet marki w internecie i pozycję eksperta, który wie jak mówi i o czym mówi.
  • Zwiększasz swoją widoczność na frazy w wyszukiwarce Google – w bardzo konkurencyjnych branżach blog jest w stanie zrobić bardzo dobrą robotę i pozyskiwać ruch z długiego ogona fraz. Jak wiadomo, długi ogon konwertuje najlepiej.
  • Większa widoczność w Google to większy ruch organiczny na Twojej stronie / sklepie.
  • Większy ruch to większa sprzedaż, wiec sumarycznie wszystko sprowadza się do pieniędzy.

W mojej branży bardzo często spotykam się z firmami, które zaniedbują Content marketing i SEO, a to jest poważny błąd moim zdaniem, ponieważ długofalowo te dwa działania potrafią ponieść sprzedaż o niewyobrażalnego poziomu.

Często słyszę, że na efekty trzeba długo czekać, że SEO się nie opłaca albo nie ma budżetu na dobrego copywritera, czy tworzenie dobrych treści. Wtedy sobie myślę „po co przedsiębiorco zakładałeś firmę, skoro masz tak nieodpowiedzialne podejście do niej”. Każdy zdroworozsądkowy właściciel firmy wie, że własna firma i jej rozwój jest długofalowy – nie zakłada się firmy na 3-6 miesięcy, by po tym czasie ją zamknąć.

Tak samo jest z Content Marketingiem i SEO, zaczyna się inwestycję bez oczekiwania na jej zwrot w pierwszych miesiącach działań. Za to później zaczyna się efekt kuli śniegowej, bo wszystkie artykuły nabierają widoczności, zaczynają pozyskiwać ruch i sprzedaż.

Jeśli Ty też chcesz prowadzić działania CM i SEO, ale nie masz dużego budżetu na nie, to nie ma problemu. Pokażę Ci jak tworzyć bloga firmowego bardzo małym kosztem przy pomocy sztucznej inteligencji.

To co, ruszamy z tym?

Czym jest ChatGPT i jak działa?

ChatGPT to narzędzie do generowania tekstu oparte na sztucznej inteligencji. Działa na podobnej zasadzie jak popularny model GPT-3 (Generative Pre-training Transformer). W momencie pisania tego artykułu ChatGPT jest stosunkowonowym narzędziem, które zostało oddane do użytku zupełnie za darmo i można z niego korzystać do woli.

Model GPT-3 jest między innymi wykorzystywany w takich płatnych narzędziach jak Jarvis, Rytr, czy Copy.ai, które są płatnymi narzędziami.

ChatGPT jest dostępny pod tym linkiem: https://chat.openai.com/chat

Wystarczy zarejestrować darmowe konto, by mieć dostęp. Panel jest bardzo prosty, bo narzędzie wygląda po prostu jak komunikator / czat.

Aby skorzystać z ChatGPT, wystarczy podać mu kilka słów kluczowych lub zdań wzorcowych, a następnie pozwolić mu na samodzielne rozwinięcie tematu. Na podstawie użytych słów kluczowych ChatGPT będzie wiedział, o czym ma pisać, a dzięki swojemu „uczeniu się” na podstawie milionów różnych tekstów, będzie w stanie stworzyć spójny i logiczny tekst.

Oczywiście jest to sztuczna inteligencja, więc czasami napisze coś, czego nie oczekiwaliśmy, wtedy należy doprecyzować dokładniej, co chcemy uzyskać. Warto też weryfikować otrzymane informacje, bo czasami napisze coś niezgodnego z prawdą.

Generowanie pomysłów na wpisy blogowe za pomocą ChatGPT

Generowanie pomysłów na artykuły blogowe za pomocą ChatGPT jest dziecinnie proste. A skoro jest dziecinnie proste, to ja na przykład wybrałem branżę zabawek dla dzieci.

Wpisałem po prostu to co chcę uzyskać.

Wygeneruj 10 tematów artykułów na bloga sklepu z zabawkami dziecięcymi.

Oto co otrzymałem:

ChatGPT - generowanie tematów do artykułów blogowych
ChatGPT – generowanie tematów do artykułów blogowych

Możemy napisać, że chcemy 20, 30, 50 i on je wygeneruje. Możemy napisać, że chcemy 10 tematów artykułów na temat jakiejś kategorii zabawek albo konkretnej zabawce.

ChatGPT - generowanie tematów do artykułów blogowych o zabawkach drewnianych
ChatGPT – generowanie tematów do artykułów blogowych o zabawkach drewnianych

I mamy 20 tematów na bloga w dosłownie 2 minuty – bardzo szybko, prawda? Skoro mamy już tematy to teraz przejdźmy do fraz kluczowych.

Dobieranie fraz kluczowych do tematu artykuły blogowego za pomocą ChatGPT

Przy wyborze fraz kluczowych przez AI musisz się mieć na baczności, bo może on wypisać frazy, które mogą nie mieć żadnego potencjału wyszukiwania. W tym kroku proponuję poza ChatGPT skorzystać również z narzędzia sprawdzającego frazy kluczowe i ich potencjał np.: Senuto, Semstorm, Ahrefs, czy inne.

Polecam korzystać z Senuto, bo ma 14-dniowy okres próbny bez potrzeby podawania karty. Najniższy pakiet przy płatności miesięcznej też nie kosztuje dużo, bo tylko 99 zł.

Wracając do ChatGTP, wybrałem jeden z tematów na bloga i zadałem pytanie o frazy kluczowe.

Dobierz frazy kluczowe do pozycjonowania artykułu w wyszukiwarce Google o temacie: Zabawki z drewna – trwałe i bezpieczne dla dzieci

Oto co otrzymałem:

ChatGPT - generowanie fraz do artykułu blogowych o zabawkach drewnianych
ChatGPT – generowanie fraz do artykułu blogowych o zabawkach drewnianych

Czy było to trafne? Sprawdziłem w Senuto i okazało się, że tylko 1 fraza posiada dane na temat wyszukań w Google i jest to „zabawki z drewna dla dzieci” – średnio miesięczna liczba wyszukań: 260. Oczywiście nie rezygnowałbym z dodania tych fraz, które wygenerował ChatGPT, ale dobrałbym z Senuto dodatkowe frazy, które mają jakieś wyszukania.

Jak to zrobić? Zarejestruj się i przejdź do panelu Senuto. W górnym menu wybierz „Baza słów kluczowych, a następnie wpisz słowo kluczowe i wyszukaj. W moim przypadku była to fraza „zabawki z drewna dla dzieci”, bo jako jedyna miała potencjał wyszukiwania.

Po wyszukaniu frazy otrzymasz 4 zakładki z listami fraz kluczowych. U mnie w słowach zależnych pojawiło się 157 fraz.

Senuto - wybór fraz do artykułu
Senuto – wybór fraz na podstawie słowa kluczowego

Wybierz teraz frazy, które pasują do tematu Twojego artykułu i gotowe.

Budowanie struktury nagłówków artykuły blogowego za pomocą ChatGPT

Za pomocą AI możesz również zbudować strukturę do wybranego tematu artykułu, uwzględniając frazy kluczowe. Wystarczy, że zapytanie będzie zawierało temat, frazy kluczowe i jasną instrukcję.

Ja wpisałem:

Zbuduj strukturę nagłówków do artykułu blogowego o temacie „Zabawki z drewna – trwałe i bezpieczne dla dzieci” uwzględniając poniższe frazy kluczowe:
– zabawki z drewna dla dzieci
– bezpieczne zabawki z drewna dla dzieci
– trwałe zabawki z drewna dla dzieci
– ekologiczne zabawki z drewna dla dzieci
– zabawki z drewna dla dzieci – jakie wybrać
– zabawki z drewna a bezpieczeństwo dzieci
– dlaczego warto wybierać zabawki z drewna dla dzieci
– zalety zabawek z drewna dla dzieci
– jakie zabawki z drewna są najlepsze dla dzieci
– zabawki z drewna a rozwój dziecka
ChatGPT - wygenerowanie struktury nagłówków do artykułu
ChatGPT – wygenerowanie struktury nagłówków do artykułu

Całkiem przyzwoita ta struktura, ale już wiem, że AI będzie się powtarzało akapitami w niektórych nagłówkach. Zawsze możesz dokonać korekty albo wpisać zapytanie w bardziej doprecyzowany sposób, by otrzymać coś innego.

Poza liczeniem czasu na myślenie i podejmowanie decyzji ogarnęliśmy temat, frazy oraz strukturę w 3 minuty!

Pisanie treści do artykuły blogowego za pomocą ChatGPT

Cały szkielet artykułu już mamy, wiec teraz przechodzimy do pisania treści. Potem zostanie już tylko ręczna korekta, dodanie fraz kluczowych, dodanie zdjęć, bannerów, produktów itd.

Przy pisaniu treści będzie trochę więcej zabawy, bo musimy zapytać ChatGPT osobno o wstęp i akapity każdego z nagłówków. Więc do dzieła!

Żeby wygenerować wstęp wpisałem:

Napisz wstęp do artykułu na bloga sklepu internetowego z zabawkami o tytule „Zabawki z drewna – trwałe i bezpieczne dla dzieci”

ChatGPT wygenerował dla mnie taki wstęp:

ChatGPT - wstęp do artykułu
ChatGPT – wstęp do artykułu

Żeby ChatGPT wygenerował mi akapity do struktury nagłówka wpisałem:

Napisz akapity do struktury nagłówka „Dlaczego zabawki z drewna są lepsze dla dzieci niż te z plastiku” w temacie artykułu „Zabawki z drewna – trwałe i bezpieczne dla dzieci”

Oto co wygenerowała sztuczna inteligencja:

ChatGPT - wygenerowana treść nagłówka
ChatGPT – wygenerowana treść nagłówka

Na powyższym zrzucie ekranu możesz zobaczyć, że ChatGPT przestał pisać na początku trzeciego akapitu. Jeśli będzie taka sytuacja, to po prostu napisz mu „Kontynuuj”, a wróci do pisania tego, co zaczął. To dopiero jeden z punktów ze struktury nagłówków, z pozostałymi trzeba zrobić w taki sam sposób.

Nie będę wydłużał artykułu zrzutami ekranu, wiec poniżej wrzucam Ci link do pełnego artykułu wygenerowanego przez AI – jest on bez żadnej korekty.

Link do pełnego artykułu: kliknij tutaj

Jak przeczytasz ten artykuł, to zobaczysz, że AI się powtarza w podobnie brzmiących nagłówkach struktury. W takim wypadku trzeba dopracować strukturę przed wygenerowaniem treści albo przeredagować tekst i połączyć podobne akapity razem i ograniczyć strukturę. Faktem też jest to, że sztuczna inteligencja radzi sobie lepiej niż niejeden przeciętny copywriter.

Przeciętny koszt napisania artykułu przez copywritera za 1000 znaków ze spacjami to około 15 zł. Nasz wygenerowany artykuł ma dokładnie 13 797 znaków, czyli koszt napisania takiego artykułu to około 200 zł, a my zrobiliśmy to za darmo i to w ciągu 20 minut.

Ostatnie szlify tekstu sztucznej inteligencji

Od razu mogę Ci powiedzieć, że warto wygenerowany tekst zweryfikować pod kątem prawdy i przeredagować, bo AI nie zawsze pisze idealnie, też popełnia błędy w zdaniach. Poszukaj ładnej grafiki głównej, dodaj grafiki do treści, bannery promocyjne, linki do produktów oraz kategorii albo całe boksy produktowe (jeśli masz możliwość). Jeśli w tekście pojawiło się zbyt mało fraz kluczowych, to również je dodaj.

Wrzucanie suchego artykułu na bloga nie da Ci takiej wartości, jakiej oczekujesz – użytkownik przyjdzie, poczyta i wyjdzie, a celem jest zachęcenie do kupna produktu lub kontaktu. Wrzucenie wygenerowanego tekstu 1:1 też może powodować zagrożenia, ale o tym niżej.

Sztuczna inteligencja – zagrożenie, czy szansa? A co na to Google?

Aktualnie na rynku już mamy dosyć sporo narzędzi, które są oparte o sztuczną inteligencję. Tworzą treści, generują obrazy, zdjęcia, muzykę, filmy itd. Jest to super, bo można maksymalnie zautomatyzować swoją pracę przy tworzeniu treści. Czy jest to takie kolorowe, jak się wydaje? Niestety nie!

Stanowisko Google jest jasne – można wspomagać się sztuczną inteligencją, ale nie powinna ona mieć 100% udziału w pisaniu treści. Dlatego zachęcam to redagowania wygenerowanych tekstów. Po co? Bo z czasem może być tak, że Google przez AI wprowadzi aktualizację algorytmu sprawdzającą treści i wiele serwisów nadużywających generatorów po prostu straci na widoczności fraz kluczowych.

To taka przestroga ode mnie. 🙂

Podsumowując

ChatGPT jest świetnym darmowym narzędziem do generowania wszelkich treści pisanych. Z jego pomocą da się w bardzo prosty i tani sposób prowadzić działania Content Marketingowe oraz SEO na blogu firmowym. Jednak warto pamiętać o tym, że to tylko sztuczna inteligencja i nie jest ona doskonała. Wymaga poświęcenia czasu i zaangażowania, by treści były dopieszczone. Jeśli uważasz, że ten artykuł Ci pomógł, to zostaw 5 gwiazdek pod spodem i komentarz. 🙂

Jak bardzo ten artykuł Ci pomógł?

Kliknij na gwiazdki i oceń!

Ocena 5 / 5. Ilość głosów 8

Oceń teraz - bądź pierwszą osobom, która to zrobi!

Skoro podobał Ci się artykuł to odwidź też moje sociale! 🙂

Śledź mnie i bądź na bieżąco!

Szkoda, że mój artykuł Ci nie pomógł 🙁

Czego oczekiwałeś/aś po artykule? Podziel się swoją opinią!

Kamil Stochel

Kamil Stochel

Od 8 lat działam w branży marketingu internetowego z naciskiem na rozwój branży e-commerce. Digital Marketing jest moją pasją, którą rozwijam również po godzinach pracy. Moimi głównymi specjalizacjami są SEO, UX oraz Analityka Internetowa. Aktualnie zgłębia tajniki automatyzacji, by pomóc biznesom zaoszczędzić czas i pieniądze.

ClickFlow
Logo

Wyślij darmową wycenę wdrożenia GA4!

Podaj adres e-mail, by przejść dalej.

Kliknij przycisk poniżej, by wyświetlić próbkę e-booka. :)

Masz wątpliwości przed zakupem lub pytanie o produkt? Napisz do mnie! :)

Podaj adres e-mail, by przejść dalej.

Darmowa lista 200 narzędzi do wsparcia e-commerce

Odbierz w darmową listę +200 narzędzi dla wsparcia e-commerce!

Specjalnie dla Ciebie i Twojego sklepu internetowego przygotowałem darmową listę +200 narzędzi do wsparcia działać  e-commerce w internecie. Są to starannie wyselekcjonowane narzędzia, które zostały krótko opisane i podzielone na 18 kategorii. 

Od razu mogę obiecać, że nie będę spamował Twojej skrzynki e-mailowej. Będę do Ciebie wysyłał tylko wiadomości, które dadzą wartość Twojemu biznesowi!

Shopping cart