Google Analytics 4
Kompleksowe wdrożenie, migracja i konfiguracja pod sklepy internetowe e-commerce
Skoro tutaj jesteś, to na pewno już wiesz, że 1 lipca 2023 roku Google Universal Analytics przestaje zbierać dane. Po wyłączeniu masz tylko pół roku na wykonanie kopii zapasowej tych danych, potem bezpowrotnie znikną. Jeśli potrzebujesz wsparcia we wdrożeniu, migracji i konfiguracji Google Analytics to jesteś w dobrym miejscu. Tematem analityki internetowej zajmuje się już od 8 lat i jestem Ci w stanie pomóc!
![Kamil Stochel - T-shaped Marketer](https://clickflow.pl/wp-content/uploads/2022/11/Zdjecie-do-ofert.jpg)
Nie zostało Ci wiele czasu na migrację do Google Analytics 4!
Im szybciej wdrożysz i skonfigurujesz Google Analytics 4, tym lepiej dla Ciebie! Czekając do ostatniej chwili, zabierasz sobie szansę na porównanie danych rok do roku. Kilka miesięcy do godziny zero wydaje się, że to dużo prawda? W analityce internetowej jest to bardzo mało!
Zostało Ci tylko:
Google Analytics 4 - nowe podejście do danych
Zasłużone Google Universal Analytics (3) z dniem 1 lipca 2023 roku przechodzi na emeryturę i przestanie zbierać dane. Na jego miejsce szykuje się Google Analytics 4 – czyli nowe podejście do zbierania danych. Zmiana GA wynika z faktu, że wersja 3 już nie radzi sobie tak dobrze ze zbieraniem danych i rozpoznawaniem pełnych ścieżek użytkownika. Dlatego powstała wersja 4 z nowym podejściem do zbierania dokładniejszych i bardziej jakościowych informacji o użytkownikach.
Przewaga Google Analytics 4 nad Universal Analytics
- Podpięcia wielu źródeł danych do jednej usługi Google Analytics
- Nowy model atrybucji oparty o Data-Driven zarządzany przez sztuczną inteligencję
- Cross Device Tracking pozwalający identyfikować użytkownika na wielu urządzeniach
- Profil użytkownika tworzony za pomocą 3 źródeł (ciasteczka, Google Signals, User ID)
- Usunięcie wielu zbędnych raportów i orientacja na tworzenie raportów niestandardowych
- Darmowe wpięcie konta do Big Data o pojemności 1 TB na dane (powyżej 1 TB płatne)
- Przewidywanie i estymacja danych w panelu za pomocą uczenia maszynowego
- Większe bezpieczeństwo użytkowników i danych w zgodności z Privacy-Centric
![ścieżka konwersji e-commerce ścieżka konwersji e-commerce](https://clickflow.pl/wp-content/uploads/2022/11/sciezka-konwersji-e-commerce.jpg)
![Kamil Stochel - T-shaped Marketer](https://clickflow.pl/wp-content/uploads/2022/11/T-shaped-3.jpg)
Korzyści z poprawnie wdrożonego GA4
Korzyści z poprawnie wdrożonego Google Analytics 4 jest bardzo dużo i mógłbym rozpisać tutaj bardzo długą listę. Jednak chciałbym się skupić i przedstawić Ci te trzy najważniejsze, które według mnie przemawiają za tym, by zadbać o poprawność konfiguracji i wdrożenia Google Analytics 4.
Wyższa sprzedaż i przychody
e-commerce.
Oszczędność budżetu mediowego
Prowadząc działania marketingowe w internecie musisz śledzić wydatki i zwrot z inwestycji. Jeśli Twoje dane nie są prawdziwe, to w jaki sposób jesteś w stanie zidentyfikować, który kanał przynosi największy ROI? Dzięki poprawnej konfiguracji GA4 w e-commerce jesteś w stanie efektywnie zarządzać budżetem mediowym i przekierowywać go na odpowiednie kanały promocji.
Trafne decyzje biznesowe
Trafne decyzje biznesowe w e-commerce pozwalają rozwijać sklep i skalować go szybciej, jeśli Twoje dane w Google Analytics 4 są prawdziwe. Jeśli opierasz się na danych z nieskonfigurowanego GA4 to skąd wiesz, że zmiany jakie podejmiesz będą na plus? Bądź odpowiedzialnym przedsiębiorcą i opieraj swoje decyzje o prawdziwe dane ilościowe.
Chcesz wdrożyć GA4 samodzielnie? Sprawdź to!
![[Ebook] Google Analytics 4 – wdrożenie i migracja z GA3 (GA UA) dla e-commerce](https://clickflow.pl/wp-content/uploads/2023/01/Wdrozenie-Google-Analytics-4-ebook.jpg)
Google Analytics 4 – wdrożenie i migracja z GA3 (GA UA) dla e-commerce - E-book
Specjalnie dla przedsiębiorców, właścicieli sklepów, działów marketingowych i samodzielnych specjalistów przygotowałem e-booka opisującego wdrożenie i konfigurację Google Analytics 4 krok po kroku wraz z migracją z Google Universal Analytics.
Informacje o e-booku
- Rodzaj: E-book
- Format: PDF
- Ilość rozdziałów: 13
- Ilość Stron: 157
- Poziom: Początkujący
- Wiedza: Teoretyczna i praktyczna
- Temat: Wdrożenie i konfiguracja Google Analytics 4 + migracja z Universal Analytics dla e-commerce
- Dla kogo: Przedsiębiorcy, właścicele e-commerce, działy marketingowe pracujące dla e-commerce, specjaliści e-commerce, freelancerzy
1. Kilka słów o mnie i mojej działalności
2. Wprowadzenie
3. Google Universal Analytics przestaje zbierać dane 1 lipca 2023 roku – dlaczego tak się dzieje?
4. Przewaga Google Analytics 4 nad Google Universal Analytics
5. Co z danymi z Google Universal Analytics?
5.1. Czy dane historyczne znikną?
5.2. Tworzenie kopii zapasowej danych Google Universal Analytics
5.2.1. Eksport danych bezpośrednio z raportu (łatwy)
5.2.2. Eksport danych przez arkusze Google (średni)
5.2.3. Eksport danych do Big Query (trudny)
6. Przygotowanie do migracji z GA3 do GA4
7. Google Analytics 4 – stworzenie konta i podpięcie kodu śledzenia
8. Google Analytics 4 – panel i funkcje
9. Google Analytics 4 – raporty standardowe i podejście do analizowania danych
9.1. Raporty standardowe – czas rzeczywisty
9.2. Raporty standardowe – pozyskanie
9.3. Raporty standardowe – zaangażowanie
9.4. Raporty standardowe – generowanie przychodu
9.5. Raporty standardowe – utrzymanie
9.6. Raporty standardowe – dane demograficzne
9.7. Raporty standardowe – technologie
9.8. Raporty standardowe – dodanie własnego raportu i kategorii
10. Konfiguracja do poprawnego zbierania danych
10.1. Konfiguracja na poziomie konta
10.2. Konfiguracja na poziomie usługi
10.3. Połączenie usług zewnętrznych
10.4. Konfiguracja na poziomie strumienia danych
11. Przeniesienie danych z GA 3 do GA4
11.1. Dostęp użytkowników do usługi GA4
11.2. Cele i zdarzenia
11.3. Listy odbiorców
11.4. Zdarzenia Google Tag Manager
12. Raporty niestandardowe
12.1. Typy raportów niestandardowych
12.2. Tworzenie raportu niestandardowego
13. Podsumowanie
Sprawdź próbkę mojego e-booka
Masz wątpliwości, czy kupić? Nie ma problemu, nie mam nic do ukrycia. Jestem w ten branży już 8 lat i nabrałem tyle doświadczenia, że mogę ręczyć za jakość tego e-booka. Zbieranie informacji i jego napisanie zajęło mi 3 miesiące. Jeśli chcesz, to możesz sprawdzić pierwsze 10 stron, podając swój e-mail.
Google Analytics 4 - pakiety wdrożeniowe
WDROŻENIE I KONFIGURACJA USŁUGI GOOGLE ANALYTICS 4
- Utworzenie usługi GA4
- Wdrożenie kodu śledzenia GA4
- Pełna konfiguracja usługi GA4
- Pełna konfiguracja strumienia GA4
- Wprowadzenie do GA4
- Pełna lista wdrożeniowa Pełna lista wdrożeniowa dostępna po kontakcie ze mną.
Pakiet dla małych sklepów i stron internetowych opierających się o podstawowe dane przy analizach w Google Analytics.
WDROŻENIE Z KONFIGURACJĄ GA4 I MIGRACJĄ Z UNIVERSAL ANALYTICS
- Wdrożenie i konfiguracja GA
- Migracja danych z Universal Analytics
- Wdrożenie zdarzeń standardowych
- Wdrożenie raportów niestandardowych
- Konsultacje wprowadzające do GA4
- Pełna lista wdrożeniowa Pełna lista wdrożeniowa dostępna po kontakcie ze mną.
Pakiet dla małych i średnich sklepów/stron, które przywiązują uwagę do analizowania zebranych danych oraz chcą wyciągnąć z nich dużo insightów.
Lista wdrożeniowa z tego pakietu jest również dostępna w moim e-booku.
WDROŻENIE, MIGRACJA + NIESTANDARDOWE ŚLEDZENIE ZDARZEŃ I DANYCH
- Wdrożenie i konfiguracja GA4
- Migracja danych z Universal Analytics
- Wdrożenie śledzenia standardowego
- Wdrożenie raportów niestandardowych
- Wdrożenie śledzenia niestandardowego
- Pełna lista wdrożeniowa Pełna lista wdrożeniowa dostępna po kontakcie ze mną.
Pakiet dla średnich i dużych sklepów/stron, które bardzo dokładnie analizują dane i chcą śledzić niestandardowe zachowania użytkowników.
Nie zostało Ci wiele czasu na migrację do Google Analytics 4!
Im szybciej wdrożysz i skonfigurujesz Google Analytics 4, tym lepiej dla Ciebie! Czekając do ostatniej chwili, zabierasz sobie szansę na porównanie danych rok do roku. Kilka miesięcy do godziny zero wydaje się, że to dużo prawda? W analityce internetowej jest to bardzo mało!
Zostało Ci tylko:
Proces wdrożenia Google Analytics 4
![Kamil Stochel - T-shaped Marketer](https://clickflow.pl/wp-content/uploads/2022/11/T-shaped-3.jpg)
1. Kontakt i konsultacja
Po kontakcie odzywam się do Ciebie i razem ustalamy, czego potrzebujesz w zakresie analityki internetowej. Następnie poproszę Cię o dostępy do Google Universal Analytics oraz Google Tag Manager.
2. Audyt techniczny i wycena
Przeprowadzam audyt aktualnego konta Google Analytics i na jego podstawie przygotowuje wycenę oraz ustalamy końcowy plan wdrożenia.
3. Wdrożenie i testowanie Google Analytics 4
Wdrażam konfigurację Google Analytics 4 zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami i wstępnie testuję, czy wszystko się zlicza w poprawny sposób.
4. Raport wdrożenia
Po wdrożeniu otrzymasz ode mnie pełny raport wdrożenia wraz z dodatkowymi uwagami i sugestiami dotyczącymi analityki internetowej i zbierania danych.
5. Weryfikacja zebranych danych po wdrożeniu
Wdrożenie nigdy nie daje 100% gwarancji ze względu na wiele czynników, więc po 1-2 tygodniach zbierania danych wracam do GA4 i ponownie weryfikuję poprawność danych.
Dlaczego warto ze mną współpracować?
![T-Shaped Marketer Kamil Stochel](https://clickflow.pl/wp-content/uploads/thumbs_dir/t-shaper-marketer-q3r6wse1651t3d2myn9xzk0xzhs8wougrx7tghzajw.jpg)
Kilka faktów dających mi przewagę nad innymi w branży digital marketingu.
Nie będę pisał, że jestem młodym dynamicznym zespołem albo że jakość moich usług jest najlepsza. Bo co to znaczy, że kto ma najlepszą jakość usług? Co jest miernikiem tej jakości? Jestem analitykiem, dlatego podam Ci realne i mierzalne wartości, które Cię do mnie przekonają.
Wdrożenie przy współpracy ze mną
Wdrożenie z innymi agencjami lub specjalistami
Analityką i jej wdrażaniem zajmuje się już od ponad 8 lat i cały czas się rozwijam w ten dziedzinie
W dużej większości agencje nie posiadają analityków w zespole, więc wdrożenia robi niedoświadczony specjalista
Przeanalizowałem i wdrożyłem 100+ usług Google Analytics w różnych konfiguracjach z różnym śledzeniem
Agencje i specjaliści zazwyczaj wdrażają wszystkie konfiguracje według jednej gotowej checklisty
Przez 5 lat pracowałem w różnych agencjach i wiem jakie podejście mają do klienta - ja też jestem człowiekiem i staram się podejść ze zrozumieniem oraz pomocą
W agencji jesteś jedną z komórek w excelu, w której widnieje kwota ile zarobili na Tobie w danym miesiącu, często jak się nie spina, to poświęcaja Ci mniej czasu
Nie jestem tani, bo koszt mojej godziny pracy to 200 zł netto, ale jeśli zostaniesz moim klientem, to często pomogę Ci bezinteresownie z uśmiechem na twarzy
Agencja lub freelancer zrobi Ci to taniej, ale czy dobrze? Bardzo często zdarza się, ze poprawiam wdrożenia po tanich "specjalistach", którzy tylko fakturka i znikają
Prowadzę własną działalność, więc pracuje w bardzo szerokim zakresie godzin (16h bo 8h poświęcam na sen), więc często można złapać ze mną kontakt nawet o 20:00 w weekend
Pewnie znasz ten ból jak pojawiła się nieoczekiwana sytuacja zwana "pożarem", a jest 16:05 w piątek i agencja już nie pracuje. Cały weekend w stresie, bo to nie może czekać do poniedziałku...
Jestem "one man army" i poza analityką specjalizuje się również w SEO, UX, CRO, content marketingu, automatyzacji procesów i szkoleniach. Jestem takim małym kombajnem w digitalu.
Drugiego takiego freelancera nie znajdziesz, a żeby zebrać moje kompetencje, to potrzebujesz dobrze rozwiniętej agencji, bo małe to zazwyczaj stoją w miejscu i mają mniejsze kompetencje niż ja.
Nie zostało Ci wiele czasu na migrację do Google Analytics 4!
Im szybciej wdrożysz i skonfigurujesz Google Analytics 4, tym lepiej dla Ciebie! Czekając do ostatniej chwili, zabierasz sobie szansę na porównanie danych rok do roku. Kilka miesięcy do godziny zero wydaje się, że to dużo prawda? W analityce internetowej jest to bardzo mało!
Zostało Ci tylko:
Google Analytics 4 - zakres pojedynczych usług
![Analityka Analityka internetowa](https://clickflow.pl/wp-content/uploads/thumbs_dir/Analityka-q1r3yqgg927ymbuulhe894m8zk9flmkhlnx29hd1z0.png)
Przeprowadzam kompleksowe wdrożenie i konfigurację Google Analytics 4. Poprawne zbieranie danych analitycznych jest podstawą do podejmowania trafnych decyzji biznesowych.
![Analityka Analityka internetowa](https://clickflow.pl/wp-content/uploads/thumbs_dir/Analityka-q1r3yqgg927ymbuulhe894m8zk9flmkhlnx29hd1z0.png)
Przeprowadzam migrację z Google Universal Analytics do Google Analytics 4. Zostało niewiele czasu, wiec spiesz się, by już teraz zbierać dane w nowej wersji narzędzia analitycznego od Google!
![Analityka Analityka internetowa](https://clickflow.pl/wp-content/uploads/thumbs_dir/Analityka-q1r3yqgg927ymbuulhe894m8zk9flmkhlnx29hd1z0.png)
Analizując setki kont Google Analytics, 98% z nich było skonfigurowanych w niepoprawny sposób. Dlatego mogę przeprowadzić dla Ciebie analizę konta Google Analytics 4.
![Analityka Analityka internetowa](https://clickflow.pl/wp-content/uploads/thumbs_dir/Analityka-q1r3yqgg927ymbuulhe894m8zk9flmkhlnx29hd1z0.png)
Zbieranie danych transakcyjnych w Google Analytics to podstawa, dlatego zajmuje się również wdrażaniem Enchanced Ecommerce w sklepach z pomocą programisty.
![Analityka Analityka internetowa](https://clickflow.pl/wp-content/uploads/thumbs_dir/Analityka-q1r3yqgg927ymbuulhe894m8zk9flmkhlnx29hd1z0.png)
Wdrażam niestandardowe śledzenie zdarzeń na sklepach internetowych. Jeśli chcesz wiedzieć więcej o swoich użytkownikach, to zdecydowanie powinieneś wdrożyć niestandardowe zdarzenia.
![Analityka Analityka internetowa](https://clickflow.pl/wp-content/uploads/thumbs_dir/Analityka-q1r3yqgg927ymbuulhe894m8zk9flmkhlnx29hd1z0.png)
Konfiguruje raporty niestandardowe w Google Analytics 4 wedle zaleceń lub wdrażam te, które uważam, że są niezbędne do efektywnej analizy danych w e-commerce.
Zapisz się na newsletter i odbierz w darmową listę +200 narzędzi dla wsparcia e-commerce!
Od razu mogę obiecać, że nie będę spamował Twojej skrzynki e-mailowej. Będę do Ciebie wysyłał tylko wiadomości, które dadzą wartość Twojemu biznesowi!
analityka i analiza
SEO/SXO i Linkbuilding
edycji i tworzenie grafiki
analizy technicznej
tworzenia i edycji treści
optymalizacji User Experience
Social Media i Public Relations
pozostałe i wtyczki Chrome