User Experience i CRO e-commerce
Google Universal Analytics przestanie zbierać dane 1 lipca 2023 roku!
Zostało Ci tylko:
User Experience / CRO - liczby i fakty
W Polsce świadomość o User Experience jest jeszcze na bardzo niskim poziomie (chociaż z czasem jest coraz lepiej). Bardzo często jest pomijanym elementem przy tworzeniu stron i sklepów internetowych, a to właśnie użyteczność strony odpowiada za jej sukces i wynik finansowy. Jeśli sklep nie jest przyjazny użytkownikowi, to pozyskanie dużej ilości ruchu nie przełoży się wysokie przychody.
Kilka faktów i informacji o User Experience / CRO
- W budżecie na promocję warto uwzględnić działania zwiazane z UX
- Zły UX strony powoduje zdenerwowanie u użytkowników
- UX wpływa bezpośrednio na współczynnik odrzuceń
- Poprawa UX może znacząco podnieść współczynnik konwersji i wartość koszyka
- Przeprowadzanie analiz danych jakościowych ujawnia wąskei gardła w e-commerce
- Testy A/B mogą znacząco przyczynić się do wzrostu współczynnika konwersji
- Ruch mobilny jest wyższy niż z desktopów, więc warto zadbać o UX wersji RWD
Zapisz się na newsletter i odbierz w darmową listę +200 narzędzi dla wsparcia e-commerce!
analityka i analiza
SEO/SXO i Linkbuilding
edycji i tworzenie grafiki
analizy technicznej
tworzenia i edycji treści
optymalizacji User Experience
Social Media i Public Relations
pozostałe i wtyczki Chrome
Korzyści z działań User Experience / CRO
User Experience w Polsce jest również jedną z dziedzin, która jest zaniedbana i uważana za tą niepotrzebną. Ja chciałbym Cię przekonać, że jednak korzyści mogą przewyższać koszty i warto przeprowadzać badania i optymalizację e-commerce pod użytkowników.
Wyższa sprzedaż i przychody
User Experience może znacząco wpłynąć na współczynnik konwersji lub zwiększenie średniego koszyka o 20-30% (lub wiecej), czyli większe przychody bez pozyskiwania dodatkowego ruchu do sklepu internetowego.
Przewaga konkurencyjna
Jeśli Twoja konkurencja nie prowadzi działań w kierunku User Experience, to prawdopodobnie posiada sklep internetowy niedostosowany do użytkownika. Co za tym idzie, użytkownik wychodzi ze sklepu ze złymi doświadczeniami i szuka innego z lepszym webusability. To może być Twoją przewagą konkurencyjną.
Rozpoznawalność marki i lojalizacja klienta
Jeśli zadbasz o pozytywne doświadczenia w swoim e-commerce, to użytkownicy będą z chęcią wracali do Ciebie po kolejne zakupy i polecali Twój sklep znajomym. Dzięki temu zwiększysz LTV (lifetime value) klienta.
Zobacz moje kursy, e-booki, checklisty UX/CRO
Specjalista na godziny – E-commerce, SEO, UX, Analityka – pakiet
Konsultacje E-commerce i Digital Marketing – pakiet godzin
Konsultacje E-commerce i Digital Marketing – 1 godzina
Oferta moich usług UX / CRO
Zakup w e-commerce jest najważniejszy! Dlatego mogę przeprowadzić dla Ciebie optymalizację ścieżki użytkownika i konwersji, co przełoży się bezpośrednio na przychody.
Lepiej działa zielony przycisk, czy pomarańczowy, nie wiesz? Ja się dowiem! Przeprowadzam testy A/B w e-commerce, by podnieść współczynnik konwersji i przychody.
Prowadzę konsultacje z zakresu User Experience i CRO, więc możemy porozmawiać o Twoim sklepie internetowym. Pokażę Ci elementy i sekcje, które wymagają poprawy.
Pomogę Ci wybrać i skonfigurować narzędzia danych jakościowych w celu samodzielnego obserwowania użytkowników Twojego sklepu internetowego.
Zapisz się na newsletter i odbierz w darmową listę +200 narzędzi dla wsparcia e-commerce!
analityka i analiza
SEO/SXO i Linkbuilding
edycji i tworzenie grafiki
analizy technicznej
tworzenia i edycji treści
optymalizacji User Experience
Social Media i Public Relations
pozostałe i wtyczki Chrome